در حال انتقال به بانک ... processing...

انواع ماسک آلوئه ورا برای درمان آکنه و جوش صورت

02 مرداد 1401 | 16:22

انواع ماسک آلوئه ورا برای درمان آکنه و جوش صورت

انواع ماسک آلوئه ورا برای درمان آکنه و جوش صورت

 
 
آلوئه ورا گیاهی از خانواده گیاهان گوشتی است. این گیاه وحشی رشد می کند و دارای برگ های ضخیم و دندانه دار است.

ژل شفاف داخل برگ های آلوئه ورا به صورت موضعی برای تسکین سوختگی پوست یا پوست تحریک شده استفاده می شود و برخی افراد آن را برای درمان آکنه و جوش صورت هم به کار می برند.

خاصیت ضد باکتریایی آلوئه ورا احتمالا برای درمان آکنه موثر است.مصرف خوراکی آلوئه ورا می تواند برای آبرسانی و ترمیم پوست مفید میباشد . 

 

در ادامه این مقاله به معرفی انواع ماسک های آلوئه ورا برای رفع آکنه و جوش صورت و چگونگی استفاده از آن ها می پردازیم. با آدم و حوا همراه باشید:

روش های برتر در مورد نحوه استفاده از آلوئه ورا برای درمان جوش صورت و آکنه

. درمان جوش صورت با آلوئه ورا

دستورالعمل اول:

ابتدا 200 گرم آلوئه ورا تازه تهیه کنید و بشویید و سپس ژل آن را خارج کنید و یا ژل آماده آلوئه ورا تهیه فرمایید .  ژل را مستقیما به صورت تمیز خود بمالید، مخصوصا به قسمت های آکنه دار. بعد از گذشت 15-20 دقیقه صورت خود را با آب بشویید.

همچنین می توانید ژل آلوئه ورا را با آب مخلوط کنید و با استفاده از پنبه ای تمیز روی پوست آسیب دیده خود قرار دهید و بعد از گذشت یک ساعت صورتتان را با آب تمیز بشویید و این روند را مدام تکرار کنید.

این روش درمانی را به مدت 2-3 هفته به طور منظم انجام دهید. این محلول همچنین برای آفتاب سوختگی پوست موثر است.

می دانیم که آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتری و آنتی اکسیدانی است. قرن هاست که برای پاکسازی زخم ها، کاهش درد و بهبود سوختگی استفاده می شود.

. درمان جوش صورت با روغن بچه و آلوئه ورا

روغن بچه برای پوست بسیار مفید است زیرا حاوی ویتامینE زیادی برای آبرسانی ، تغذیه و التیام پوست می باشد. علاوه براین، روغن بچه چربی اضافی ایجاد کننده آکنه را کنترل می کند.

بدین منظور:

ابتدا 1-2 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را با چند قطره روغن بچه به خوبی ترکیب کنید و این مخلوط را بر قسمت های آکنه دار پوست خود اعمال کنید و پس از گذشت یک ساعت پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید. این روش را به طور منظم و 3 بار درهفته انجام دهید تا آکنه برطرف شود.

عسل و آلوئه ورا برای درمان جوش صورت

عسل حاوی ویتامین ها و موادمغذی بسیاری است که نه تنها برای سلامتی بلکه برای زیبایی نیز مفید است. این امر به خاطر اثرات ضد باکتری، ضدالتهابی و منابع غنی از آنتی اکسیدان است بنابراین می تواند آکنه را کاهش، روند پیری را آهسته و لکه های تیره را به طور موثر از بین برد.

دستورالعمل اول:

مقداری ژل آلوئه ورا و چند قطره عسل را در مخلوط کن بریزید و ترکیب به دست آمده را روی صورت تان بمالید و سپس به مدت 15-30 دقیقه صبر کنید و صورتتان را به ملایمت ماساژ دهید و در نهایت با آب بشویید

 

آلوئه ورا و لیمو راه درمان جوش صورت

لیمو حاوی سطح بالایی از اسید های طبیعی و ویتامین E ست و خاصیت ضد باکتری، ضد التهاب و لایه برداری دارد. علاوه بر این لیمو پوست را سفید کرده - کبودی آکنه را به سرعت از بین می برد و منافذ پوست را سفت می کند بنابراین اگر با آلوئه ورا ترکیب شود سریع ترین و موثر ترین درمان برای آکنه و بهبود پوست صورت می باشد، بدین منظور:

کمی ژل آلوئه ورا و 2 قاشق چای خوری آب لیمو به آن اضافه کرده و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

این مخلوط را روی صورت و مخصوصا روی قسمت های آکنه دار بمالید و پس از گذشت 15-20 دقیقه صورت تان را با آب شستشو دهید و باقی مانده مخلوط را در یخچال نگهداری کنید. این دستورالعمل را فقط 2 بار در هفته انجام دهید زیرا درغیر این صورت اسید لیمو باعث تحریک پوست خواهد شد.

درمان جوش صورت با آلوئه ورا و ماست

ماست دارای باکتری های مفیدی است که منافذ پوست را بسته و فعالیت باکتری های مضر را محدود می کند. اسید لاکتیک موجود در ماست پوست را صاف کرده و مقاومت پوست را افزایش می دهد تا در برابر عوامل خارجی محافظت شود. بنابراین آلوئه ورا و ماست  ترکیبی عالی برای درمان آکنه محسوب می شوند.

 مخلوط ژل آلوئه ورا و یک دوم فنجان ماست شیرین نشده را مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. خمیر به دست آمده را روی صورت خود اعمال کرده و به مدت 20-25 دقیقه صبر کنید و سپس صورت تان را با آب بشویید.

این درمان را 3 بار در هفته انجام دهید تا نتیجه مطلوبی کسب کنید.

روغن درخت چای و آلوئه ورا برای درمان جوش صورت

استفاده از روغن درخت چای در درمان آکنه، جوش و لک های پوستی بسیار موثر است زیرا خاصیت ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد قارچی دارد. روغن درخت چای به از بین بردن سریع باکتری های ایجاد کننده آکنه و خشک شدن آن ها کمک می کند. بدین منظور:

مقداری ژل آلوئه ورا و سپس 1-2 قطره روغن درخت چای را به یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا اضافه کنید. مخلوط بدست آمده را روی آکنه یا جوش هایتان بمالید و به مدت یک شب صبر کنید و سپس پوست تان را با آب گرم و سپس مجدد با آب سرد بشویید و درنهایت پوست خود را خشک کنید.

این روش را به طور منظم و 2 بار در هفته تکرار کنید تا آکنه و کبودی حاصل از آن از بین برود.

درمان جوش صورت با ویتامین E و آلوئه ورا

ویتامین E توانایی فوق العاده ای در رطوبت رسانی پوست دارد. علاوه بر این دارای خواص ضدالتهابی، آنتی اکسیدانی و درمانی است که نه تنها به بهبود آکنه یا جوش کمک می کند بلکه باعث سلامت و بی عیب بودن پوست نیز خواهد شد. بدین منظور:

 یک عدد کپسول ویتامین E را سوراخ کرده و به ژل اضافه کنید. آن ها را به خوبی مخلوط کرده و به مناطق آکنه دار پوست خود بمالید.

به مدت یک شب یا چند ساعت صبر کنید تا روی پوست خشک شود و درنهایت پوستتان را با آب ولرم شستشو دهید.

این روش را چندین بار در طی هفته اعمال کنید تا آکنه کاملا از بین برود.

توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت آدم و حوا  از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فروشگاه آدم و حوا است.

بهداشتی و مراقبتی