در حال انتقال به بانک ... processing...

خصوصیات سایه چشم مناسب

29 بهمن 1400 | 03:10

خصوصیات سایه چشم مناسب

خانم های جذابی که به دنبال ویژگی های سایه چشم مناسب هستند می دانند که اگر سایه مناسبی را انتخاب نکنند حتما در استفاده از آن دچار مشکل می شوند. سایه چشم از لوازم آرایشی است که استفاده درست و مناسب آن می تواند جذابیت چشم را دو چندان کند و در نهایت چهره فرد زیبا تر شود . اما نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که از چه سایه ای برای آرایش های روزانه و از چه نوع سایه ای برای آرایش های مجلسی استفاده کنید.

در این قسمت از مجله زیبا بمان برآنیم تا ویژگی های سایه مناسب را برای شما شرح دهیم تا در انتخاب سایه دچار مشکل نشوید. در کنار استفاده از سایه مناسب ، استفاده از ترکیب رنگ خوب و تکنیک های صحیح سایه زدن ، می توانید زیبایی بیشتری به چشم های خود ببخشید و چشم ها دریچه ارتباطی شما با اطرافیانتان هستند و در حین گفت و گو  بسیار به آن ها توجه می شود .

اگر چشم های گود افتاده ای دارید و یا اگر از سیاهی دور چشم هایتان ناراحتید. می توانید با انتخاب مناسب سایه این مشکلات را موقتی برطرف کنید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. با ما همراه باشید.

انواع مختلف سایه چشم

با گشت و گذار در مغازه های لوازم آرایشی و بهداشتی و یا سالن های آرایشی متوجه خواهید شد که انواع متفاوتی از سایه ها وجود دارند که هر یک ویژگی ها و کاربرد های متفاوتی دارند و یک میکاپ آرتیست حرفه ای و یا شمایی که به زیبایی خود و نحوه آرایش خود اهمیت می دهید از آن ها استفاده می کنند.

سایه پودری

یکی از قدیمی ترین نوع سایه ها ، سایه پودری است که خود انواع متفاوتی دارد. سایه پودری مات و اکلیلی که معمولا برای آرایش های مجلسی از نوع اکلیل دار آن استفاده می شود. این نوع معمولا برای افرادی که اطلاعات کمتری درباره سایه دارند مناسب است .

 نکته سایه های پودری این است که باید قبل از استفاده به اصطلاح زیر سازی شود ، یعنی باید از پرایمر جهت دوام آن استفاده کرد. سایه های پودری نباید روی پلک مالیده شوند و باید به صورت ضربه ای با انگشت یا برس استفاده شوند. کار با سایه های پودری برای طراحی روی پلک آسان تر است.

سایه مایع

سایه چشم مایع مانند رژ های مایع داخل تویوپ هستند. این سایه برای استفاده روزانه مناسب است و افرادی که مبتدی هستند می توانند از ایننوع سایه استفاده کنند . اگر شما دارای پوست چربی هستید این نوع سایه توصیه نمی شود. البته استفاده ا این نوع سایه در پلک برخی افراد چین و چروک ایجاد می کند.

سایه مدادی

این نوع سایه ها برای هایلایت کردن کاربرد دارند اما اگر نمی خواهید زمان زیادی را برای آرایش چشم صرف کنید می توانید به راحتی با یکی یا ترکیب چند (توصیه می شئد حداقل سه رنگ) از این نوع سایه به آرایش چشم خود بپردازید. برای اینکار کافیست فقط مداد را روی پلک خود به آرامی بکشید . فشردن بیش از حد آن می تواند به چشم آسیب برساند ، بنابراین مراقب باشید.

استفاده از نوع سایه برای پلک پایین بسیار مناسب است . زیرا در پلک پایین برای سایه زدن باید از خطوط ظریف تری استفاده کرد. همجنین این سایه ها ماندگاری بالایی دارند و بیشتر از 24 ساعت بر روی پلک باقی می مانند.

 

سایه چشم مناسب انتخاب کنید!

برای انتخاب سایه فقط به نوع آن توجه نکنید بلکه برند و جنس و اصل بودن آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد . اگر از سایه های نامرغوب استفاده کنید ، به پلک خود و حتی چشم می توانید آسیب برسانید . به این علت که استفاده از این سیاه ها می توان حساسیت های چشمی و یا پلک به وجود آورد.

در انتخاب برس مناسب نیز دقت فرمایید . هر چند گاهی سایه ها را می توان با دست زد و یا در نوع مدادی آن نیاز به برس نیست . اما استفاده از یک برس مناسب می تواند در پخش بهتر سایه در پشت پلک کمک کند و این کار را ظریف تر انجام دهید. همچنین چربی های اضافی دست شما نیز با سایه ترکیب نمی شوند. پیشنهاد می شود برای پوشاندن پلک از برس‌های تخت زبر در سایز متوسط و برای زدن سایه در محل تاخوردگی پلک و محو کردن آن از برس زبر گرد استفاده کنید.

نکات مهم سایه زدن

  • قبل از سایه زدن حتما از پرایمر استفاده کنید تا سایه شما تا پایان مهمانی و یا دیدارتان ثابت باقی بماند.
  • قبل از همه آرایش ها ابتدا آرایش چشم و سایه خود را انجام دهید ، زیرا اکثرا از سایه های پودری استفاده می شود و ممکن است به نواحی دیگر صورت بپاچد.
  • در انتخاب رنگ سایه دقت کنید . با توجه به نوع آرایش باید رنگ سایه انتخاب شود و اگر این کار به درستی انجام نشود ، آرایش کل صورت شما بد به نظر می رسد. رنگ سایه باید با کرم پودر شما تناسب داشته باشد
  • برای چشم های پف دار از سایه های مات و تیره استفاده کنید و برای چشم های ریز از سایه های رنگ روشن استفاده کنید.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فروشگاه آدم و حوا است.

آرایشی و زیبایی