در حال انتقال به بانک ... processing...

رفع خشکی پوست با انواع ماسک

02 مرداد 1401 | 16:56

رفع خشکی پوست با انواع ماسک

خشکی پوست در بیشتر موارد نه چنان جدی است که حاضر باشیم برایش وقت زیادی بگذاریم، نه آن‌قدر بی‌آزار است که تحملش کنیم و کاری انجام ندهیم.

خبر خوب این است که با رعایت برخی نکات ساده، در بیشتر موارد می‌توانیم خشکی پوست را درمان کنیم.

خشکی پوست ممکن است موقت باشد و مثلا فقط در زمستان به سراغ‌مان بیاید، یا شاید همیشه و در همه فصول همراه ما باشد.

ظاهر شدن خشکی پوست و علائم همراه آن به عوامل زیر بستگی دارد:

  • سن
  • وضعیت سلامتی
  • شرایط محل زندگی
  • مدتی که در فضای باز هستیم

علائم خشکی پوست

خشکی پوست ممکن است با علائم زیر همراه باشد:

  • احساس کشیدگی پوست به‌خصوص پس از استحمام و شنا
  • زبر بودن پوست در ظاهر و لمس
  • خارش
  • پوسته‌ پوسته شدن (از خفیف تا شدید)
  • افزایش خطوط پوست تا حتی ترک خوردن پوست
  • تغییر رنگ پوست (در بیشتر موارد به رنگ خاکستری و گاهی قرمز)

عللل خشکی پوست 

در بیشتر موارد، خشکی پوست یک دلیل محیطی دارد. گاهی هم یک بیماری مسبب ایجاد خشکی پوست است.

مهم‌ترین عواملی که باعث خشکی پوست می‌شوند، عبارتند از:

  • آب و هوا: در زمستان که دما و رطوبت هوا کم می‌شود، احتمال خشکی پوست بیشتر است. همچنین در مناطق بیابانی به دلیل خشکی زیاد هوا، خشکی پوست بیشتر اتفاق می‌افتد.
  • گرما: شومینه، بخاری، اجاق، سیستم حرارتی مرکزی و موارد مشابه، هم هوا و هم پوست ما را خشک می‌کنند.
  • حمام و دوش آب داغ: استحمام و دوش گرفتن با آب داغ برای مدت طولانی ممکن است پوست ما را خشک کند. همچنین، شنای زیاد به‌خصوص در آبِ دارای کلر زیاد شاید به خشکی پوست منجر شود.
  • صابون و شوینده قوی: بیشتر صابون‌ها، شوینده‌ها و شامپوهایی که در دسترس عموم قرار دارند، نرمی پوست را به‌شدت کم می‌کنند؛ زیرا این مواد با هدف پاک کردن چربی‌ها از سطح بدن درست شده‌اند.
  • سایر شرایط و بیماری‌ها: افرادی که شرایط یا بیماری پوستی خاصی دارند، مانند کسانی که مبتلا به اگزما، حالت آلرژیک (آتوپیک) یا پسوریازیس هستند، بیشتر در معرض خشکی پوست قرار دارند

پیشگیری از خشکی پوست

برای جلوگیری از خشکی بیش از حد پوست، نکات زیر را به‌کار بندیم:

  • استفاده بیشتر از مرطوب‌کننده  و ماسک های پوست
  • کاهش مدت تماس با آب و استفاده از آب ولرم (نه داغ) به‌خصوص هنگام استحمام
  • استفاده از صابون یا شامپوی بدن ملایم و حاوی نرم‌کننده پوست
  • پوشاندن پوست در آب و هوای سرد و هنگام وزش باد، با استفاده از دستکش و شال
  • به‌کار بردن دستکش هنگام تماس دست با شوینده‌ها

خواص ماسک ورقه‌ای و نحوه استفاده از ماسک ورقه‌ای را بدانید

استفاده از ماسک ورقه‌ای، یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت پوست و رساندن مواد مغذی به آن محسوب می‌شود. اگر شما تصمیم گرفته باشید که پوستتان را حسابی احیا کرده و سلامت و شادابی آن را بازگردانید، استفاده از انواع ماسک‌های صورت ورقه‌ای، یک راه حل عالی خواهد بود. به طور مثال می‌توانید از ماسک ورقه‌ای دور چشم برای اطراف چشم‌ها استفاده کرده و خواص ضدچروکی آن را به شکلی بی‌نظیر تجربه کنید.

احتمالا شما هم برای انتخاب بهترین ماسک ورقه‌ای، میان مدل‌های مختلف با کارایی‌های گوناگون، کمی دچار تردید هستید. جای نگرانی نیست، در ادامه با ما همراه باشید تا چند و چون و ریز به ریز ماسک‌های ورقه‌ای و فواید آن‌ها را مرور کنیم.

ماسک‌های ورقه‌ای، جنسی شبیه به جنس پنبه داشته و تمام سطح داخلی آن‌ها، به مواد سرم مانندی آغشته می‌شود. به این شکل زمانی که ماسک را روی پوست خود (حالا هر نقطه‌ای از آن که باشد)، قرار می‌دهید؛ این مواد آغشته به لایه داخلی ماسک، به پوست شما نفوذ خواهند کرد. مزیت اصلی ماسک‌های ورقه ای، این است که پس از استفاده آن‌ها، نیازی به تمیزکاری معمول که برای ماسک‌های روغنی پیش رو دارید، نخواهد بود.

این در واقع حذف یک مرحله تا حدودی رنج‌آور است که باعث می‌شود تا استفاده کردن از ماسک‌های ورقه‌ای، به مراتب ساده‌تر باشد.

حتی موضوع قابل توجه دیگر هم این است که برداشتن ماسک‌های ورقه‌ای از روی صورت، بسیار راحت بوده و رقیقی سرم داخلی این ماسک‌ها، باعث می‌شود که اصطکاکی میان پوست صورت شما و ماسک ایجاد نشود.

 

انواع ماسک ورقه‌ای

اصلی‌ترین و شاید باید بگوییم ماسک مادر از این گروه، ماسکی است که محل چشم‌ها و بینی، سوراخ شده و جدا شده باشد. به این شکل با قرار دادن ماسک روی صورت، تمام فضای معنی‌دار آن، پوشانده خواهد شد.

اما در یک نگاه دیگر، می‌توان ماسک‌های ورقه‌ای را به دسته‌بندی‌های کوچک‌تری نیز تقسیم‌بندی کرد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

ماسک ورقه‌ای دور چشم

این نوع ماسک‌ها، به طور اختصاصی برای پوست دور چشم‌ها طراحی شده‌اند و با تمرکز بر این ناحیه، روی چشم‌ها (در حقیقت دور چشم‌ها) قرار می‌گیرند.

ماسک ورقه‌ای لب

اگر فکر می‌کنید که تنها پوست صورت شما به ماسک‌های تقویتی نیاز دارد، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. قطعا تا به حال افرادی را دیده‌اید که با وارد شدن به ده‌های 60 و 70 زندگی، لب‌های چروکیده و پژمرده دارند! اگر به موقع به فکر آبرسانی و تقویت پوست لب‌های خود باشید، باید این خبر خوش را به شما بدهیم که به احتمال زیاد چنین پژمردگی لب‌ها را تجربه نخواهید کرد.

راه حل قطعی استفاده از ماسک ورقه‌ای لب است. به این صورت لب‌های شما نیز مواد مغذی لازم را دریافت کرده و جوانی و شادابی آن‌ها تامین می‌شود.

به علاوه ماسک‌های ورقه‌ای لب‌ها، با خواص مختلفی عرضه شده‌اند. شما می‌توانید ماسک ضدخشکی، ماسک از بین بردن تیرگی لب‌ها، ماسک موثر در درمان پوسته پوسته شدن لب‌ها،ماسک ضدچروک، ماسک ترمیم‌کننده بافت‌ها و … را خریداری کنید.

فواید ماسک ورقه‌ای برای سلامت و شادابی پوست

انواع ماسک‌های ورقه‌ای با داشتن لایه داخلی سرم پوستی، فواید مختلفی دارند. از جمله این فواید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آبرسان و مرطوب‌کننده

یکی از اصلی‌ترین خواص این ماسک‌ها، آبرسانی و مرطوب‌کنندگی پوست، بدون وارد آوردن چربی اضافی است. در حقیقت اگر می‌خواهید آبرسانی موثر و پایداری برای پوست صورت خود ایجاد کنید، ماسک‌های ورقه‌ای، از بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم.

ضدچروک و مردگی پوست

محصولات ضدچروک فراوانی در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی وجود دارند، اما ماسک‌های ورقه‌ای، خاصیت پیشگیری‌کنندگی عالی نیز دارند. در حقیقت اگر می‌خواهید از سن کمتر نیز از ایجاد چین و چروک‌ها، پیشگیری کنید، این ماسک‌ها بهترین پیشنهاد برای شما به حساب می‌آیند.

ماسک ورقه‌ای با آبرسانی قوی

توصیه می‌کنیم که با یک بررسی عالی، بهترین ماسک ورقه‌ای که به طور اختصاصی برای آبرسانی پوست طراحی و تولید شده باشد را انتخاب کنید. برخی از این ماسک‌ها دارای قدرت آبرسانی قوی‌تری بوده و در صورتی که انتخاب خود را از میان آن‌ها انجام دهید، اثربخشی به مراتب بیشتری خواهند داشت.

از بین برنده چین و چروک‌های ریز صورت

همه ما پس از پشت سر گذاشتن دهه 4ام زندگی، مقداری چین و چروک ریز را روی صورت، دور چشم‌ها و … تجربه می‌کنیم. با به کار بردن ماسک‌های ورقه‌ای، می‌توان چین و چروک‌های ریز را به شکلی عالی درمان کرد. اگر چه توصیه می‌کنیم که از سایر محصولات کمکی برای کاهش چین و چروک‌ها نیز استفاده کنید، اما ماسک‌های ورقه‌ای نیز می‌توانند نقش فوق العاده پررنگی در این خصوص ایفا کنند.

درمان خشکی پوست

اگر از محصولات مختلفی برای درمان خشکی پوست خود استفاده کرده و هنوز نتیجه دلخواه را به دست نیاورده‌اید، این بار ماسک‌های ورقه‌ای مرطوب‌کننده را امتحان کرده و بهترین نتیجه را در آینه مشاهده کنید. درمان خشکی پوست به وسیله این ماسک‌ها، به شکلی عالی و غیرقابل انتظار اتفاق افتاده و شما در حقیقت به جای یک تسکین موقت، یک فرایند درمانی عالی را پشت سر می‌گذارید.

روشن‌کننده و شفاف‌کننده پوست

روشن‌کنندگی و شفاف‌سازی پوست از خواص عالی و قابل توجه ماسک‌های  ورقه‌ای است. احتمالا حدس می‌زنید، با پاکسازی و رفع لک و مشکلات پوستی، به پوستی یکدست و کشیده دست خواهید یافت که شفاف و براق به چشم می‌آید. برای این که چنین نتیجه‌ای از استفاده ماسک‌های ورقه‌ای به دست بیاورید، لازم است که استفاده از این ماسک‌ها را ادامه داده و در یک دوره شبه درمانی، برای پوست خود به کار ببرید.

لیفت و کشسانی صورت

شاید در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما ماسک‌های ورقه‌ای تخصصی برای لیفت پوست عرضه شده و در صورتی که انتخاب درستی در این گروه کالایی داشته باشید، می‌توانید بهترین بهره‌برداری از این ماسک‌ها را به عمل بیاورید.

ضدجوش و ضدلک

خاصیت ضدجوش و ضدلکی ماسک‌های ورقه‌ای، در دو فرم پیشگیرانه و درمانی احساس می‌شود. اگر شما به طور منظم از این ماسک‌ها برای پوست صورت خود استفاده کنید، به مراتب کمتر تجربه جوش‌های پوستی و لک‌های رنگی و ناخوشایند را خواهید داشت. اما اگر کار از کار گذشته و پوستتان دچار لک‌های مختلف و جوش‌های پی در پی شده است، این ماسک‌ها را می‌توانید در نقش درمانی مورد استفاده قرار دهید.

برای خرید انواع ماسک صورت به سایت آدم  و حوا مراجعه فرمایید . 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فروشگاه آدم و حوا است.

پیشگیری و بیماری